Как да се популяризираме в интернет? Съвети на топ специалисти от България

06/05/2017 288 0 0

Как да се популяризираме в интернет? Съвети на топ специалисти от България


За всеки бизнес рекламата в интернет вече е една от най - продуктивните стъпки към увеличаването на потребителите, както и към установяване на трайни отношения с клиентите. Методите и каналите са много и затова не винаги е лесно да се определи приоритетен подход в рекламирането онлайн. Именно затова решихме да ви предадем няколко съвета от едни от най-интересните специалисти в България в областта, които успяхме да чуем на конференцията  Online Advertising. Тя се осъществи в края на март месец тази година. По време на конференцията присъстваха специалисти от цяла България, които споделиха с аудиторията едни от най-важните аспекти в интернет рекламата.

Кои са грешките на бизнеса при рекламирането в интернет?

Васил Тошков, CEO, Cloxy:

Прекалено много разчитат на Facebook. А, ако видят глобалните тенденции за трафик, Facebook е само няколко процента от общия трафик, мисля, че беше 4 %, докато търсенето е примерно 40%. А пък има бизнеси, които казват на шефа си: «Мен не ме интересува Google, нищо, аз ще си се занимавам само с Facebook, защото всички мои приятели са там», което, според мен, е номер едно като груба грешка.

Николай Бонев, Account Manager, Google:

Първата грешка е в това, че всички следят само последната интеракция, която води до реализацията и не отдават заслуженото на останалите в цялото пътешествие, и оптимизиране на тази основа. Знам, че е много важно да имаме добра възвръщаемост на инвестициите си, но не трябва да пренебрегваме останалите канали. Много от бизнесите още мислят, че най-добрият начин (той безспорно е за създаване на ауернес) е само с традиционните офлайн канали. Но ако те не вървят ръка за ръка с дигиталните, то резултатите задължително няма да са същите.

Втората груба грешка е да подценяваме ролята, която мобилните устройства играят в днешно време. Отново, ако те не са основният носител на реализация, това не означава, че те не участват в процеса и, че потребителите в днешно време не преминават от едно към друго устройство и не търсят по този начин информация.

И третото е бърз сайт. Ако не си бърз, си вън от играта в случая. Просто всичко трябва да е направено с потребителя във фокус и да е много лесно и бързо за него, иначе потребителите имат опции, имат много възможности и нямат толкова много търпение.


Геннадий Воробьов, CEO, Netpeak Bulgaria:

Първата грешка е липса на мобилна или responsive версия. Втората грешка е много рядка инициация на remarketing канал. И третата основна грешка е липсата на имейл маркетинг.


Всички сайтове ли имат нужда от мобилна версия? Може ли тя да замени приложение?

Николай Бонев, Account Manager, Google:

Всичко върви в тандем, трябва просто да имаме доста конзистентна визия за това какво иска да направи клиентът като пътешества, през кое да мине, дали сайтът е първата му точка и после трябва да е по-ангажиран с апликацията си. Всичко опира до това колко ангажираност могат да създадат двата канала и кое е предимството за потребителя в края на деня, кое го прави това да му е просто удобно да го ползва.

Като процент, едно от нещата, които знаем, е че в България хората имат поне по 2-3 кънектет дивайсес или свързани устройства по всяко време. Повече от половината от търсенията са от мобилни устройства и, както видяхме, повече от половината онлайн трафик е вече от мобилни устройства. В този ред на мисли, много е важно откъм проценти да имаме предвид, че голяма част от активността се извършва от мобилни устройства.

Кристиан Димитров, Online Specialist, Google:

Доколкото знам, много голям процент от приложенията, които се свалят, не се ползват в крайна сметка. Затова мисля, че приложението служи на потребителите, които наистина искат да взаимодействат с бизнеса. Когато хората  свалят приложението, ползват го, то наистина държат да взаимодействат със съответния бизнес. А уебсайтът, най-вероятно, ще бъде първото място, където клиентът ще се докосне със съответния бизнес. Затова, в зависимост дали един бизнес иска да намира нови клиенти или да се концентрира върху клиентите, които вече има, той би се фокусирал върху уебсайта или мобилното приложение.

Мисля, че не на всеки бизнес му трябва мобилно приложение, но мобилна версия определено. Мобилното приложение е едно нещо, но мобилната версия на сайта е много важна, особено тя да е бърза. Мисля, че ако нямат мобилна версия бизнесите, вече е проблематично. Наистина трябва да мислят за уебсайта си първо на мобилно устройство и след това на десктоп.

Геннадий Воробьов, CEO, Netpeak Bulgaria:

Един сайт никога не може да работи без мобилна/responsive версия. Над 60% от трафика в България вече е мобилният трафик, така че без мобилна версия вече никой не може.

Организатор на Online Advertising конференцията онлайн маркетинг агенция Netpeak Bulgaria.



Напиши коментар

Препоръчани статии

Предстои второ издание на лятна ИТ академия в Бургас

След успешния старт на миналогодишната Лятна IT Академия, Община Бургас започна работа по организаиране и провеждане на нейното второ издание.

Прочети повече...

Ментори от силициевата долина обиколиха България, за да се срещнат с българските предприемачи

Целта на инициативата е да изгради мост между ИТ общността в България и Силициевата долина, възможност за диалог и развитие.

Прочети повече...

Рекордно участие на млади предприемачи в „ТФ фест 2017“

Бъдещите мениджъри показват фантазия и изобретателност в презентирането и маркетинга на ученическите фирми по време на панаира „Млад предприемач“.

Прочети повече...
Newsletter